راه اندازی وبسایت مهندسی برق

بعد از چند سال توقف فعالیت وبلاگ مهندسی برق به دلیل مشغله های زیاد، تصمیم گرفتم تا به وعده ای که داده بودم عمل کنم و با هدف تبادل اطلاعات و انتقال تجربه و دانش در صنعت برق، گردآوری مطالب علمی، ترویج فرهنگ مطالعه و پژوهش، بهره گيري از نقاط ضعف و قوت تجارب گذشته جهت  بهره مندي در اقدامات آتي، وبسایت مهندسی برق را راه اندازی کنم. کلیه مطالب این وبلاگ به مرور زمان به وبسایت مهندسی برق انتقال داده می شود. جهت دسترسی به وبسیات مهندسی برق می توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید و جهت بازدید از وبسیات مهندسی برق آدرس ما را در bookmark مرورگر خود قرار دهید.

http://powerengineering.ir

 

انتخاب کتاب برتر سال صنعت برق

كتاب راهنماي اجرا و بهره برداري از شبكه هاي توزيع نيروي برق  كه در سال ۱۳۹۵ توسط پرسنل متخصص شركت توزيع نيروي برق شيراز ترجمه و با حمايت شركت منتشر شده بود در تاريخ ۳/۸/۹۵، در سي و يكمين كنفرانس بين المللي برق PSC، به عنوان كتاب برتر سال صنعت برق كشور انتخاب شد و با حضور و امضاي وزير نيرو لوح تقديري به آن تعلق گرفت.

برنامه ريزي جهت ترجمه اين كتاب به عنوان يك فعاليت علمي - پژوهشي از سه سال پيش از طرف دفتر تحقيقات آغاز گرديد. پس از تشكيل گروه ترجمه ۲۵ نفري بر اساس تخصص و توانمندي پرسنل در ترجمه هر مبحث، با بيش از ۷۰۰۰ نفر ساعت كار كارشناسي، ترجمه، ويرايش، تهيه شكلها، صفحه آرايي و …، كتاب مذكور آماده ارائه به دانشجويان و علاقمندان به صنعت برق كشور گرديد. كتاب "راهنماي اجرا و بهره برداري از شبكه هاي توزيع نيروي برق" ترجمه ويرايش دوازدهم كتاب "The Lineman's and Cableman's Handbook" نوشته توماس شوميكر و جيمز مك از انتشارات مك گروهيل مي باشد كه ترجمه و انتشار آن بي ترديد يكي از بزرگترين فعاليتهاي علمي درون سازماني در ميان شركتهاي توزيع نيروي برق كشور مي باشد.

به باور مترجمان، كتاب حاضر يكي از كتابهاي سودمند و نسبتا جامعي است كه با توجه به تجربه چندين ساله نويسندگان آن به رشته تحرير در آمده و مي تواند تا حدود زيادي كمبود كتابهاي تخصصي در زمينه شبكه هاي توزيع نيروي برق را در ايران بر طرف نمايد. چاپ اول اين كتاب در سال ۱۹۲۸ صورت پذيرفت. ترجمه انجام شده، دوازدهمين و آخرين ويرايش كتاب "راهنماي اجرا و بهره برداري از شبكه هاي توزيع نيروي برق" مي باشد كه در سال ۲۰۱۱ به چاپ رسيده است. ويرايش و چاپ متعدد كتاب مذكور خود نشان از استقبال گسترده از آن در دنيا در طي سالهاي گذشته دارد. دامنه استفاده از اين كتاب شامل مهندسان برق، پرسنل شركتهاي توزيع نيروي برق، شركتهاي برق منطقه اي، سيمبانان، پرسنل شركتهاي پيمانكاري و مشاور، ناظران و محققان مي باشد. اين كتاب همچنين به عنوان يك مرجع درسي براي دانشجويان رشته مهندسي برق قابل استفاده مي باشد. از ۵۰ فصل اين كتاب، يازده فصل به مفاهيم پايه و سيستمهاي قدرت الكتريكي، ۳۱ فصل به احداث و نگهداري از شبكه هاي هوايي و زميني توزيع و انتقال، ۷ فصل به مسائل ايمني و ۱ فصل به تمرين و پرسش اختصاص يافته است. با توجه به محتواي كتاب، بسياري از مباحث بخش توزيع با بخش انتقال نيز هم پوشاني دارد و براي علاقمندان به آن قسمت از سيستم قدرت نيز قابل استفاده مي باشد. اين كتاب در ۱۱۷۰ صفحه و به صورت تمام رنگي چاپ شده است.در اين كتاب بيش از ۱۳۰۰ عكس به كار گرفته شده است. با توجه به محتواي كتاب، بسياري از مباحث بخش توزيع با بخش انتقال نيز هم پوشاني دارد و براي علاقمندان به آن قسمت از سيستم قدرت نيز قابل استفاده مي باشد. بي شك كتاب "راهنماي اجرا و بهره برداري از شبكه هاي توزيع نيروي برق" يكي از تخصصي ترين كتاب موجود در دنيا مي باشد. ترجمه روان و ساده كتاب نيز، يكي از ويژگي هاي بارز آن مي باشد كه خواننده را از خواندن كتاب خسته نمي نمايد.

 در مراسم مذكور از بين ۵۵ كتاب ۵ كتاب به عنوان كتاب برتر صنعت برق كشور انتخاب گرديدند كه اين افتخار امسال شامل حال شركت توزيع نيروي برق شيراز و همكاران گرديد.

علاقمندان جهت تهيه كتاب مي توانند با دفتر تحقيقات شركت توزيع نيروي برق شيراز به شماره تلفن 32298652 -071 یا ایمیل Raeszadeh@yahoo.com تماس برقرار نمايند.

 

قیمت خرید کتاب 120 هزار تومان می باشد که با تخفیف 50 درصد معادل با 60 هزار تومان قابل پرداخت می باشد.

 

جهت دریافت کتاب می توانید  طریق اقدام فرمایید.

 

- واریز به شماره حساب بانکی به شماره 5712070929 بانک تجارت شعبه آزادی به نام شرکت توزیع نیروی برق شیراز با کد شناسه 61010709290002110 (واریز بایستی به شکل حضوری در بانک و با ذکر کد شناسه صورت پذیرد.)

 

پس از واریز می توانید کد پیگیری، زمان و تاریخ واریز را به همراه نام و نام خانوادگی، آدرس دقیق پستی و کد پستی به ایمیل Raeszadeh@yahoo.com ارسال نمایید.

 

شایان ذکر است هزینه های ارسال به صورت پستی بر عهده شرکت توزیع نیروی برق شیراز می باشد.

 

کتاب راهنماي اجرا و بهره برداري از شبکه هاي توزيع نیروی برق

با سلام

پس از سه سال تلاش بی وقفه بنده و همکاران محترم سرانجام تخصصی ترین کتاب در زمینه توزیع و انتقال برق به چاپ رسید. برنامه ریزی جهت ترجمه کتاب "راهنمای اجرا و بهره برداری از شبکه های توزیع نیروی برق" به عنوان یک فعالیت علمی - پژوهشی از سه سال پیش آغاز گردید. پس از تشکیل گروه ترجمه بر اساس تخصص و توانمندی در ترجمه هر مبحث، با بیش از 7000 نفر ساعت کار کارشناسی، ترجمه، ویرایش، تهیه شکلها، صفحه آرایی و …، کتاب پیش روی شما آماده ارائه به دانشجویان و علاقمندان به صنعت برق کشور گردید. کتاب "راهنمای اجرا و بهره برداری از شبکه های توزیع نیروی برق" ترجمه ویرایش دوازدهم کتاب "The Lineman's and Cableman's Handbook" نوشته توماس شومیکر و جیمز مک از انتشارات مک گروهیل می باشد.

به باور مترجمان، کتاب حاضر یکی از کتابهای سودمند و نسبتا جامعی است که با توجه به تجربه چندین ساله نویسندگان آن به رشته تحریر در آمده و می تواند تا حدود زیادی کمبود کتابهای تخصصی در زمینه شبکه های توزیع نیروی برق را در ایران بر طرف نماید. چاپ اول این کتاب در سال 1928 صورت پذیرفت. ترجمه پیش روی شما دوازدهمین و آخرین ویرایش کتاب "راهنمای اجرا و بهره برداری از شبکه های توزیع نیروی برق" می باشد که در سال 2011 به چاپ رسیده است. ویرایش و چاپ متعدد کتاب مذکور خود نشان از استقبال گسترده از آن در دنیا در طی سالهای گذشته دارد. دامنه استفاده از این کتاب شامل مهندسان برق، پرسنل شرکتهای توزیع نیروی برق، شرکتهای برق منطقه ای، سیمبانان، پرسنل شرکتهای پیمانکاری و مشاور، ناظران و محققان می باشد. این کتاب همچنین به عنوان یک مرجع درسی برای دانشجویان رشته مهندسی برق قابل استفاده می باشد. از 50 فصل این کتاب، یازده فصل به مفاهیم پایه و سیستمهای قدرت الکتریکی، 31 فصل به احداث و نگهداری از شبکه های هوایی و زمینی توزیع و انتقال، 7 فصل به مسائل ایمنی و 1 فصل به تمرین و پرسش اختصاص یافته است. با توجه به محتوای کتاب، بسیاری از مباحث بخش توزیع با بخش انتقال نیز هم پوشانی دارد و برای علاقمندان به آن قسمت از سیستم قدرت نیز قابل استفاده می باشد. این کتاب در 1170 صفحه و به صورت رنگی چاپ شده است.

روشهای بیان شده در کتاب معمولا روشهای فراگیری است که توسط شرکتهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. در کنار بیان روش، علت و نحوه اجرا نیز به طور کامل توضیح داده شده است تا خواننده متوجه باشد علت انجام فرآیند بدین روش چیست. به مبحث ایمنی در این کتاب اهمیت بسزایی داده شده است. مسلما شناخت روشهای رعایت اصول ایمنی در شرکتهای گوناگون بسیار به درک بهتر اصول ایمنی کمک خواهد کرد.

تمام موضوعات کتاب در ویرایش دوازدهم بر اساس جدیدترین تجهیزات، روشها و دستورالعملها تدوین شده اند. سعی شده است که بیان کتاب آسان و قابل فهم باشد. شکلهای زیاد و متنوعی برای درک و فهم بهتر ارائه شده است. شکلها در بیان جزئیات بسیار کمک کننده بوده و بعضی از آنها منحصرا برای این ویرایش در نظر گرفته شده اند.  با توجه به سیاه و سفید بودن عکسهای کتاب لاتین، تمامی عکسهای کتاب به صورت رنگی تهیه شده اند تا خواننده درک بهتری نسبت به موضوع پیدا نماید.

قیمت خرید کتاب 120 هزار تومان می باشد که با تخفیف 50 درصد معادل با 60 هزار تومان قابل پرداخت می باشد.

جهت دریافت کتاب می توانید به  طریق اقدام فرمایید.

- واریز به شماره حساب بانکی به شماره 5712070929 بانک تجارت شعبه آزادی به نام شرکت توزیع نیروی برق شیراز با کد شناسه 61010709290002110 (واریز بایستی به شکل حضوری در بانک و با ذکر کد شناسه صورت پذیرد.)

پس از واریز می توانید کد پیگیری، زمان و تاریخ واریز را به همراه نام و نام خانوادگی، آدرس دقیق پستی و کد پستی به ایمیل Raeszadeh@yahoo.com ارسال نمایید.

شایان ذکر است هزینه های ارسال به صورت پستی بر عهده شرکت توزیع نیروی برق شیراز می باشد.

دانلود فهرست مطالب

 

راه اندازی مجدد وبلاگ

با سلام، پس از وقفه ای چند ماهه در فعالیت وبلاگ مجددا با خرید هاستی جدید شروع به فعالیت خواهیم نمود. امیدوارم که همراه با ما باشید و از مطالب آموزشی وبلاگ مهندسی برق استفاده نمایید.

تعطیلی موقت وبلاگ

با سلام

به دلیل اینکه در حال حاضر، هاست وبلاگ دیگر فعال نیست امکان دانلود مطالب وجود ندارد. در آینده ای نه چندان دور دوباره با مطالب آموزشی جدید در خدمتتان خواهیم بود.

شرح قیمتهای واحد تیپ برای کارهای تاسیسات برق - سازمان برنامه و بودجه

با سلام. فایل شرح قیمتهای واحد تیپ برای کارهای تاسیسات برق تهیه شده توسط سازمان برنامه و بودجه را برای استفاده شما دوستان آپلود کرده ام که می توانید از طریق سرورهای زیر آن را دانلود نمایید.

--------------------------------------------------------------------------------

دانلود فايل از سرور اختصاصی وبلاگ مهندسی برق

---------------------------------------------------------------------------------

دانلود فايل از سرور دوم (persiangig)

---------------------------------------------------------------------------------

در صورت نیاز پسورد www.powerengineering.blogfa.com می باشد.

توجه داشته باشید که پسورد را کپی ننمایید بلکه باید آن را تایپ کنید.

فیلم آموزشی آشنایی با نرم افزار اتوکد الکتریکال

با سلام. با توجه به درخواست یکی از بازدیدکنندگان محترم، فیلم آموزشی نرم افزار اتوکد الکتریکال را برای آموزش شما دوستان قرار داده ام که می توانید از طریق ورود به سرور زیر آن را دانلود نمایید.

Autodesk AutoCAD Electrical اتوکدی برای طراحی سیستم های کنترل الکتریکی، که بخش مهمی از  نمونه سازی دیجیتال است می باشد و به شما اجازه می دهدکه سریعتر وموثرتر و با هزینه ای پایین طراحی کنید. توابع تخصصی و یک کتابخانه گسترده ای از نمادها می تواند به بهبود کارایی، از بین بردن خطر اشتباهات و اطمینان از صحت اطلاعات کمک کند. قابلیت های اتوکد برق به طور خودکار برای  مهندسی برق و بهره وری از تولید نقشه های کاری تهییه شده است. این نرم افزار، نرم افزاری برای طراحان کنترل های الکتریکی می باشد. این نرم افزار شامل تمامی امکانات Autodesk® AutoCAD® به همراه مجموعه ای کامل از امکانات CAD الکتریکی شامل کتابخانه ای عظیم از نشانه ها و ابزارهایی برای خودکار سازی مراحل طراحی الکتریکی می باشد.

---------------------------------------------------------------------------------

دانلود فايل های آموزشی اتوکد الکتریکال

---------------------------------------------------------------------------------

در صورت نیاز پسورد www.powerengineering.blogfa.com می باشد.

توجه داشته باشید که پسورد را کپی ننمایید بلکه باید آن را تایپ کنید.

 

فیلم آموزشی آشنایی با نرم افزار اتوکد

با سلام. فیلم آموزشی آشنایی با نرم افزار اتوکد که در 7 قسمت تهیه شده است را به همراه فایلهای تمرینی آپلود کرده ام که می توانید از طریق لینکهای زیر آن را دانلود نمایید.

---------------------------------------------------------------------------------

دانلود فايل  Introduction

---------------------------------------------------------------------------------

دانلود فايل The User Interface

---------------------------------------------------------------------------------

دانلود فايل Documentation Tools

---------------------------------------------------------------------------------

دانلود فايل Communication Tools

---------------------------------------------------------------------------------

دانلود فايل Explore

---------------------------------------------------------------------------------

دانلود فايل Customization

---------------------------------------------------------------------------------

دانلود فايل Wrap Up

---------------------------------------------------------------------------------

دانلود فايل Work Files

---------------------------------------------------------------------------------

در صورت نیاز پسورد www.powerengineering.blogfa.com می باشد.

توجه داشته باشید که پسورد را کپی ننمایید بلکه باید آن را تایپ کنید.

راهنمای آموزشی نرم افزار EPLAN Electric P8

با سلام. راهنمای آموزشی نرم افزار EPLAN Electric P8 را برای شما دوستان جهت فراگیری آپلود کرده ام که می توانید از طریق لینک های زیر دانلود نمایید.

EPLAN Electric P8 نرم افزاری جامع و حرفه ای جهت طراحی و ایجاد نقشه های برقی است در واقع ePLAN P8 یک نرم افزار قدرتمند و باهوش برای طراحی نقشه های شماتیک برقی و تهیه دیگر مستندات لازم جهت اجرای یک پروژه بوده و با توجه به امکانات و تواناییهای فراوانی که در اختیار کاربران قرار می دهد توانسته است که در طی چندین سال اخیر به عنوان یک نرم افزار قابل اطمینان و قابل قبول در سطوح جهانی حدود 8000 مشتری در 30 کشور جهان جذب نماید.
اگر شما طراح و راه انداز کارخانه ها و تأسیسات برقی هستید کافی است توسط این نرم افزار و با استفاده از امکانات آن نقشه شماتیک را طراحی نموده و بقیه کارها را به ePLAN P8 بسپارید تا لیست قطعات ،‌ نقشه کلیات ، لیست ارتباطات و .... را استخراج نماید و همچنین امکان اعمال تغییرات در طرح های خود را داشته باشد.

--------------------------------------------------------------------------------

دانلود فايل از سرور اختصاصی وبلاگ مهندسی برق

---------------------------------------------------------------------------------

دانلود فايل از سرور دوم (persiangig)

---------------------------------------------------------------------------------

در صورت نیاز پسورد www.powerengineering.blogfa.com می باشد.

توجه داشته باشید که پسورد را کپی ننمایید بلکه باید آن را تایپ کنید.

 

فیلم آموزشی طراحی تاسیسات ساختمان با کمک اتوکد

با سلام. مجموعه ای از فیلم های آموزشی برای طراحی و ترسیم تاسیسات ساحتمان با کمک نرم افزار اتوکد را برای شما دوستان آپلود کرده ام که می توانید از طریق لینکهای زیر آن را دانلود نمایید.

---------------------------------------------------------------------------------

دانلود فايل  Introduction and project overview

---------------------------------------------------------------------------------

دانلود فايل Creating outlet symbols for the ground floor

---------------------------------------------------------------------------------

دانلود فايل Creating switch symbols for the ground floor

---------------------------------------------------------------------------------

دانلود فايل Creating electrical symbol blocks

---------------------------------------------------------------------------------

دانلود فايل Creating a drawing legend for electrical symbols

---------------------------------------------------------------------------------

دانلود فايل Applying geometric constraints to symbols

---------------------------------------------------------------------------------

دانلود فايل Placing outlet symbols throughout the floor plan

---------------------------------------------------------------------------------

دانلود فايل Placing lights and switch symbols

---------------------------------------------------------------------------------

دانلود فايل Drawing connection lines

---------------------------------------------------------------------------------

دانلود فايل Adding quantities to the symbols table

---------------------------------------------------------------------------------

دانلود فايل Creating an installation bid using tables

---------------------------------------------------------------------------------

دانلود فايل Using tables to estimate the wiring required

---------------------------------------------------------------------------------

دانلود فايل Finishing out the wiring estimate

---------------------------------------------------------------------------------

در صورت نیاز پسورد www.powerengineering.blogfa.com می باشد.

توجه داشته باشید که پسورد را کپی ننمایید بلکه باید آن را تایپ کنید.

 

تابلوهای برق و متعلقات آن

با سلام. یک فایل آموزشی 36 صفحه ای در ارتباط با آشنایی با تابلوهای برق و متعلقات آن جهت مطالعه و آموزش به شما دوستان آپلود کرده ام که می توانید از طریق سرورهای زیر آن را دریافت نمایید.

جهت دریافت این فایل با فرمت Word می توانید به raeszadeh@yahoo.com میل بزنید.

--------------------------------------------------------------------------------

دانلود فايل از سرور اختصاصی وبلاگ مهندسی برق

---------------------------------------------------------------------------------

دانلود فايل از سرور دوم (persiangig)

---------------------------------------------------------------------------------

در صورت نیاز پسورد www.powerengineering.blogfa.com می باشد.

توجه داشته باشید که پسورد را کپی ننمایید بلکه باید آن را تایپ کنید.

آشنایی با PLC

با سلام. یک فایل آموزشی 25 صفحه ای در ارتباط با آشنایی با PLC جهت مطالعه و آموزش به شما دوستان آپلود کرده ام که می توانید از طریق سرورهای زیر آن را دریافت نمایید.

--------------------------------------------------------------------------------

دانلود فايل از سرور اختصاصی وبلاگ مهندسی برق

---------------------------------------------------------------------------------

دانلود فايل از سرور دوم (persiangig)

---------------------------------------------------------------------------------

در صورت نیاز پسورد www.powerengineering.blogfa.com می باشد.

توجه داشته باشید که پسورد را کپی ننمایید بلکه باید آن را تایپ کنید.

 

آشنایی با پست های فوق توزیع GIS

با سلام. یک فایل آموزشی 95 صفحه ای در ارتباط با پست های فوق توزیع GIS برای مطالعه شما دوستان قرار داده ام که می توانید از طریق سرورهای زیر دانلود و مورد استفاده قرار دهید.

جهت دریافت این فایل با فرمت Word می توانید به raeszadeh@yahoo.com میل بزنید.

--------------------------------------------------------------------------------

دانلود فايل از سرور اختصاصی وبلاگ مهندسی برق


---------------------------------------------------------------------------------

دانلود فايل از سرور دوم (persiangig)

---------------------------------------------------------------------------------

در صورت نیاز پسورد www.powerengineering.blogfa.com می باشد.

توجه داشته باشید که پسورد را کپی ننمایید بلکه باید آن را تایپ کنید.

 

سيستم‌هاي حفاظت صاعقه(برقگير)

با سلام. فایل پاورپوینتی جهت آشنایی با سیستم های حفاظت صاعقه (برقگیر) را برای شما دوستان آپلود کرده ام که از طریق لینک های زیر می توانید دریافت نمایید.

--------------------------------------------------------------------------------

دانلود فايل از سرور اختصاصی وبلاگ مهندسی برق


---------------------------------------------------------------------------------

دانلود فايل از سرور دوم (persiangig)

---------------------------------------------------------------------------------

در صورت نیاز پسورد www.powerengineering.blogfa.com می باشد.

توجه داشته باشید که پسورد را کپی ننمایید بلکه باید آن را تایپ کنید.

دانلود قوی ترین نرم افزار آزمایشگاه مجازی برق Proteus Professional 7.7 SP2

با سلام. از سری نرم افزار های آزمایشگاه مجازی در رشته الکترونیک نرم افزار پروتیوس میباشد که سادگی کار، قدرت بالا و پشتیبانی از میکرو کنترلرها باعث شده تا طرفداران زیادی را جذب خود نماید. با این نرم افزار می توانید مداری را طراحی و اجرای آنرا شبیه سازی کنید. در هنگام شبیه سازی می توانید عوامل تاثیر گذار محیط واقعی مثل دمای اتاق را هم اعمال کنید و یا دمای خازن را برای ولتاژهای مختلف مشاهده کنید. رسم نمودارها، وجود دستگاه هایی مثل اسلیسکوپ و ... از امکانات ارزشمند این نرم افزارند. وجود چندین مثال آماده (مثل شبیه سازی کامپیوتر Z80 یا طراحی گیم به صورت سخت افزاری و ...) از ویژگی های جالب این نرم افزار هست. محیط این برنامه ساده بوده و این باعث افزایش سرعت طراحی می شود. از دیگر امکانات نرم افزار این است که حتی بعد از طراحی میتوانید حالت سه بعدی آن را هم مشاهده کنید. در این نرم افزار براحتی و در عین سادگی میتوانید تمام قطعات الکترونیکی را پیدا کنید و مدارات خود را با ان ببندید هم چنین اگر برنامه نویس هستید می توانید برنامه های خود را که برای کار با میکرو کنترلر ها نوشته اید را در آن اجرا کنید و از کم و کیف و مشکلات برنامه خود آشنا شوید. این برنامه را می تواندی از طریق سرورهای زیر دریافت نمایید.

--------------------------------------------------------------------------------

دانلود فايل از سرور اختصاصی وبلاگ مهندسی برق


---------------------------------------------------------------------------------

دانلود فايل از سرور دوم (persiangig)

---------------------------------------------------------------------------------

در صورت نیاز پسورد www.powerengineering.blogfa.com می باشد.

توجه داشته باشید که پسورد را کپی ننمایید بلکه باید آن را تایپ کنید.